Kurs JavaScript-JSE
CEL EDUKACYJNY:
Kurs JavaScript JSE koncentruje się na podstawowych koncepcjach języka JavaScript, w tym podstaw składni i semantyki JavaScript, najlepszych praktyk programistycznych, narzędzi JS i zasobów i koncepcji kodowania, takie jak zmienne, typy danych, rzutowanie typów, operatory, interakcja użytkownika, przepływ sterowania, funkcje, błędy, wyjątki, debugowanie i rozwiązywanie problemów.
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do certyfikatu JSE, który potwierdza zrozumienie przez kandydata uniwersalnych aspektów programowania komputerowego, a także jego biegłość w korzystaniu z najważniejszych funkcji, narzędzi i mechanizmów JavaScript do projektowania, rozwijania, wdrażania i ulepszania prostych programów JavaScript.
GRUPA DOCELOWA:
Kurs JavaScript od podstaw; odpowiedni dla tych uczestników, którzy wcześniej nie mieli styczności z programowaniem. Odnajdą się na nim osoby, które posiadają analityczne podejście do problemów, systematyczność oraz nie boją się rozwiązywania logicznych problemów. Kursantami mogą być osoby chcące zmienić branżę, poznać nowy język programowania, szukający nowego zawodu, pracownicy zdobywający nowe kompetencje i kwalifikacje czy freelancerzy chcący świadczyć kolejne usługi na rynku.
ZAKRES SZKOLENIA:
Moduł 1 Wprowadzenie do JavaScript i programowania komputerowego.
W tym module:
- zrozumiesz podstawowe pojęcia programistyczne, takie jak: interpretacja i interpreter, kompilacja i kompilator, programowanie po stronie klienta a programowanie po stronie serwera;
- będziesz mieć podstawową wiedzę na temat konfigurowania i korzystania z podstawowego środowiska programistycznego (online lub lokalnie)
- zdobędziesz umiejętności pozwalające na uruchomienie pierwszego programu JavaScript po stronie klienta (zarówno jako elementu osadzonego w stronie HTML, jak i bezpośrednio w konsoli przeglądarki).
Moduł 2: Zmienne, typy danych, rzutowanie typów i komentarze.
W tym module:
- będziesz posiadać wiedzę i umiejętności pracy ze zmiennymi, tj. nazywania, deklarowania, inicjowania i modyfikowania ich wartości;
- zrozumiesz pojęcia takie jak zakres, bloki kodu, shadowing, hoisting;
- poznasz podstawowe właściwości typów danych pierwotnych, takich jak boolean, number, bigint, undefined, null i umieć z nich korzystać;
- poznasz podstawowe właściwości prymitywnego typu danych string, w tym literały łańcuchowe – pojedyncze lub podwójne cudzysłowy, znak ucieczki, interpolacja łańcucha, podstawowe właściwości i metody;
- poznasz podstawowe właściwości złożonych typów danych typu Array i Object (traktowanych jako rekord) i umieć je wykorzystać w praktyce.
Moduł 3 Operatorzy i interakcja użytkownika.
W tym module nauczysz się:
- wiedzieć, czym są operatory i jak je klasyfikujemy
- umieć stosować w praktyce operatory przypisania, arytmetyczne, logiczne i porównania;
- rozumieć działanie operatora warunkowego oraz operatory typeof, instanceof i delete;
- rozumieć, czym jest pierwszeństwo i asocjatywność operatorów podstawowych oraz umieć na to wpływać za pomocą grupowania nawiasów;
- być w stanie przeprowadzić podstawową dwukierunkową komunikację z użytkownikiem programu za pomocą okien dialogowych alertów, potwierdzeń i monitów.
Moduł 4 Przepływ sterowania – wykonywanie warunkowe i pętle.
W tym module będziesz potrafił:
- umieć wymusić warunkowe wykonanie grupy instrukcji (podejmować decyzje i rozgałęziać przepływ) za pomocą poleceń if-else i switch;
- być w stanie zmusić grupę instrukcji do powtarzania się w pętli za pomocą poleceń for, while i do-while, używając zarówno zależnych, jak i niezależnych warunków liczby iteracji;
- rozumieć i umieć stosować instrukcje break i continue specyficzne dla pętli;
- być w stanie użyć instrukcji for-in do iteracji po właściwościach obiektu;
- być w stanie użyć instrukcji for-of do przeglądania elementów tablicy.
Moduł 5 Funkcje.
W tym module będziesz:
- umieć deklarować i wywoływać funkcje;
- wiedzieć, jak przekazać argumenty wywołania funkcji i zwrócić z niej wynik jej działania;
- rozumieć pojęcie zmiennej lokalnej i efekt cieniowania zmiennych o tych samych nazwach w ramach funkcji;
- wiedzieć, że funkcja w JS jest członkiem pierwszej klasy i umieć to wykorzystać, deklarując funkcje za pomocą wyrażenia funkcji i przekazując funkcje jako argumenty do wywołań innych funkcji;
- rozumieć pojęcie rekurencji w kontekście funkcji i umieć z jego wykorzystaniem rozwiązywać proste problemy programistyczne;
- mieć podstawową wiedzę na temat funkcji wywołania zwrotnego i być w stanie używać jej asynchronicznie w połączeniu z metodami setTimeout i setInterval;
- mieć jasne zrozumienie notacji funkcji strzałkowej i być w stanie pisać funkcje alternatywnie jako zwykłą deklarację, wyrażenie funkcyjne i funkcję strzałkową.
Moduł 6 Błędy, wyjątki, debugowanie i rozwiązywanie problemów.
W tym module będziesz potrafił:
- rozumieć pojęcie wyjątku i rozróżnić podstawowe wyjątki generowane przez JS w przypadku wystąpienia błędu: SyntaxError, ReferenceError, TypeError, RangeError;
- mieć możliwość obsługi wyjątków za pomocą instrukcji try-catch-finally;
- być w stanie generować własne wyjątki za pomocą instrukcji throw;
- posiadać umiejętności wykorzystania debuggera do podstawowej analizy własnego kodu, w tym: wykonywania krok po kroku, przeglądania i modyfikowania zmiennych oraz mierzenia czasu wykonania kodu
- rozumieć różnice między błędami składniowymi, semantycznymi i logicznymi;
LICZBA GODZIN SZKOLENIA:
-40
SZKOLENIE PRZYGOTOWUJE DO EGZAMINU:
-JSE – Certified Entry-Level JavaScript Programmer